مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:202022-12-19سياسي

آیا تلسکوپ آژانس فضایی اروپا راز ماده تاریک را فاش می کند؟


آژانس فضایی اروپا به تازگی مأموریت جدیدی از برنامه علمی خود را اعلام کرده که شامل ارسال یک تلسکوپ فضایی کوچک به مدار زمین موسوم به آراخیس(Arrakhis) است که قرار است اطلاعات بیشتری در مورد ماده تاریک مرموز در اختیار قرار دهد.

- آژانس فضایی اروپا به تازگی مأموریت جدیدی از برنامه علمی خود را اعلام کرده که شامل ارسال یک تلسکوپ فضایی کوچک به مدار زمین موسوم به آراخیس(Arrakhis) است که قرار است اطلاعات بیشتری در مورد ماده تاریک مرموز در اختیار قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، آژانس فضایی اروپا(ESA) اخیراً مأموریت جدیدی از برنامه علمی خود را اعلام کرده است که قرار است طی آن یک تلسکوپ کوچک به نام آراخیس را در مدار زمین مستقر کند.

نام آن از رمان علمی-تخیلی Dune الهام گرفته شده است.

این ماهواره زیرک بسیار بیشتر از جثه خود عمل می کند و سعی می کند یکی از گریزان ترین و اسرارآمیزترین مواد جهان را که ماده تاریک نامیده می شود، ردیابی کند.

این اصطلاحی است که به یک ماده نامریی و فرضی اطلاق می شود که گمان می رود فراوان تر از ماده معمولی باشد و تأثیر گرانشی مشابهی بر محیط اطراف خود دارد.

این ماموریت در کلاس سریع(F) طبقه بندی می شود، به این معنی که کوچک تر، متمرکزتر و آمادگی سریع تری(کمتر از 10 سال برای پرتاب) نسبت به سایر انواع مأموریت های آژانس فضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تلسکوپ آژانس فضایی اروپا راز ماده تاریک را فاش می کند؟

آیا تلسکوپ آژانس فضایی اروپا راز ماده تاریک را فاش می کند؟