مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:402022-12-19فرهنگي

برنامه ویژه مصر برای نویسنده برنده نوبل


وزارت فرهنگ مصر ، برنامه ویژه ای را به مناسبت صد و یازدهمین سالگرد تولد «نجیب محفوظ»، نویسنده برنده نوبل و مطرح ادبیات عرب تدارک دیده است.

- وزارت فرهنگ مصر ، برنامه ویژه ای را به مناسبت صد و یازدهمین سالگرد تولد نجیب محفوظ ، نویسنده برنده نوبل و مطرح ادبیات عرب تدارک دیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ایندی پندنت مصر، نوین الکلانی وزیر فرهنگ مصر، نمایشگاهی با عنوان نجیب محفوظ: بین کوچه، کار و دوستان را در مرکز هنری هناجر در میدان اپرای قاهره، به عنوان بخشی از جشن های وزارت فرهنگ و ارشاد این کشور به مناسبت 111 سالگی این نویسنده برنده جایزه نوبل افتتاح کرد.

وزیر فرهنگ مصر این نمایشگاه یک ماهه را به عنوان یک بزرگداشت برای نویسنده ای بی نظیر در خلاقیت توصیف کرد که توانست ادبیات مصر و عرب را به جایگاه جهانی برساند و افزود: محفوظ یکی از نمادهای مصر است و ارزش او بسیار بیشتر از یک رویداد است و بنابراین تعداد زیادی رویداد از جمله سمینارها، کارگاه ها و نمایش فیلم های اقتباسی از کتاب های او نیز برگزار خواهد شد .

نجیب محفوظ که محبوب ترین رمان نویس دنیای عرب شناخته می شود، متولد 1911 در قاهره، در طول 70 سال فعالیت ادبی خود بیش از 50 رمان ، پنج نمایشنامه ، 350 داستان کوتاه و ده ها فیلمنامه را به نگارش درآورد و بسیاری از کارهای او در مصر و کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ویژه مصر برای نویسنده برنده نوبل

برنامه ویژه مصر برای نویسنده برنده نوبل