مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 15:402022-12-19اقتصادي

خدمات رسانی ارزان قیمت، از مزرعه تا سفره در شیراز/ حذف واسطه ها به نفع مردم


واگذاری کامل زنجیره حوزه غذا به وزارت جهاد کشاورزی سبب شد طرح از مزرعه تا سفره با هدف رصد مواد غذایی، شکل اجرایی به خود بگیرد و اکنون به گفته مسئولان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، اجرای طرح از مزرعه تا سفره در راستای رصد زنجیره غذایی، حذف دلالان و کنترل بازار محصولات کشاورزی در سال های اخیر چندین بار مطرح و تکرار شده است اما به دلیل مجزا بودن متولیان دو فرآیند تولید و فروش، تا کنون به نتیجه نرسیده بود.

با آغاز دولت سیزدهم، قانون انتزاع که در دوره قبل با بی توجهی روبرو شده بود، به اجرا درآمد و با دستور رییس جمهور به طور کامل زنجیره حوزه غذا از تولید تا عرضه و رسیدن به دست مصرف کننده نهایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار و  زمینه برای اجرای طرح از مزرعه تا سفره فراهم شد.

تیر ماه جاری، مدیر سازمان تعاونی روستایی فارس از اجرای این طرح خبر داد و  با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر عرضه مستقیم  25 درصد محصولات کشاورزی توسط کشاورزان در غرف تعیین شده توسط شهرداری ها،  گفت: هم اکنون امکان واگذاری این غرف در سطح فارس به تولیدکنندگان بخش کشاورزی میسر شده است.

او ادامه داد: در این برنامه تولیدکنندگان عمده بخش کشاورزی که توانایی عرضه مستقیم محصولات خود را داشته باشند، می توانند به اتحادیه یا شرکت های تعاونی روستایی، کشاورزی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات رسانی ارزان قیمت، از مزرعه تا سفره در شیراز/ حذف واسطه ها به نفع مردم

خدمات رسانی ارزان قیمت، از مزرعه تا سفره در شیراز/ حذف واسطه ها به نفع مردم