مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 17:252022-12-19اقتصادي

بررسی تاثیر بذر هیبریدی بر کم و کیف تولید محصولات کشاورزی کشور


کارشناسان حوزه اصلاح بذر کشور گفتند: سالانه بین 100 تا 250 میلیون دلار بذر اصلاح شده از خارج از کشور وارد می شود که بیشترین ارزبری مربوط به بذور هیبریدی است.

- کارشناسان حوزه اصلاح بذر کشور گفتند: سالانه بین 100 تا 250 میلیون دلار بذر اصلاح شده از خارج از کشور وارد می شود که بیشترین ارزبری مربوط به بذور هیبریدی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نهمین نشست ماهیانه اندیشه ورزی و هفتمین جلسه گروه ارتباطات بین الملل اندیشکده چرخه نوآوری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور دکتر مریم گل آبادی و دکتر سید باقر محمودی برگزار شد.

در این نشست، مریم گل آبادی دانشیار گروه تولید و ژنتیک گیاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با موضوع اهمیت، جایگاه و چالشهای تولید بذر اصلاح شده هیبریدی در ایران و سید باقر محمودی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند با موضوع چالشها و راهکارهای تولید فناورانه بذر در ایران سخنرانی کردند.

مریم گل آبادی در این نشست گفت: بذر از جمله بنیادی ترین نهاده های کشاورزی است که به صورت مستقیم بر مصرف سایر نهاده ها، نیروی انسانی و درآمد کشاورز تاثیرگذار است و تولید بذر می تواندبه صورت غیر مستقیم منطبق با نیازهای منطقه ای و قومی منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تاثیر بذر هیبریدی بر کم و کیف تولید محصولات کشاورزی کشور

بررسی تاثیر بذر هیبریدی بر کم و کیف تولید محصولات کشاورزی کشور