مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 17:452022-12-19سياسي

وحیدی: ارتقای هوشمندی شبکه مالی برای مقابله با اقتصاد پنهان ضرورتی جدی است


وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد پنهان ضد تولید است؛ گفت: راهکار اصلی مقابله با اقتصاد پنهان، ارتقای هوشمند سازی و بهره گیری از نظام دانشی و فناوری برای شناسایی تراکنش های مشکوک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش علمی و پژوهشی اقتصاد پنهان که با حضور پژوهشگران و محققان در محل وزارت کشور برگزار شد به تشریح ابعاد و پیامدهای اقتصاد پنهان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

وی افزود: موضوع اقتصاد پنهان را باید در قالب کلی تر اقتصاد دید و این مساله آثار مخرب جدی با گسترش فساد، بی ثباتی اقتصادی و نااطمینانی به بازار دارد.

در اقتصاد پنهان،  اقدامات و فرایندهای غیر قانونی چون واردات و متقابلا صادرات کالاهای ممنوعه رواج دارد که این امر سیاستگذاری های صحیح اقتصادی را با اخلال مواجه می سازد.

وحیدی با اشاره به دیگر ابعاد اقتصاد پنهان، اضافه کرد: محوریت اقتصاد با مالیات است و در اقتصاد پنهان، مساله مالیات اساسا قابلیت اعمال ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید قلب تپنده اقتصاد است؛ گفت: در اقتصاد زیرزمینی و پنهان تولید داخل آسیب می بیند.

تقویت شبکه مالی و بانکی و یکپارچه سازی هر چه قوی تر این شبکه ها از محورهای دیگر مورد اشاره وحیدی در این همایش علمی بود و در این خصوص گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحیدی: ارتقای هوشمندی شبکه مالی برای مقابله با اقتصاد پنهان ضرورتی جدی است

وحیدی: ارتقای هوشمندی شبکه مالی برای مقابله با اقتصاد پنهان ضرورتی جدی است