مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 18:302022-12-19اقتصادي

توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه


مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه خبر داد.

- فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال های اخیر با تغییر اقلیم و کاهش چشمگیر بارندگی در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه، منابع آبی تا حد زیادی کاهش داشته و پروژه های شیلات را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: تولید آبزیان نیازمند وجود منابع آبی برای استفاده مستقیم و یا تأمین مجتمع های تولیدی آبزیان است که در شرایط خشکسالی کنونی تأمین آب به سختی انجام می شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه های زیادی برای افزایش تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه مورد مطالعه قرار گرفت که می توان به پرورش آبزیان پشت سدها و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد که به دلیل مشکلات کم آبی متوقف شد.

افضلی با اشاره به عدم اجازه استفاده از سدها برای تولیدات آبزیان، عنوان کرد: تعدادی از سدهای آب استان کرمانشاه به دلیل کم آبی برای تأمین آب شرب مورد استفاده قرار گرفت و حتی کشاورزان نیز برای آبیاری زمین های کشاورزی حق استفاده از آن ها را ندارند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت بارندگی در فصل پیش رو مثبت باشد و منابع آبی تأمین شوند می توان امیدوار بود که در سال آینده با توجه به مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته پروژه های شیلاتی تولیدات آبزیان استان را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه

توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه