مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 20:552022-12-19دانش

پردیس علم و فناوری در دانشگاه چمران اهواز تشکیل می شود


رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شورای گسترش آموزش عالی کشور موافقت خود را با ایجاد پردیس علم و فناوری این دانشگاه اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی محمد آخوندعلی عصر امروز دوشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دمای 50 درجه در خوزستان منشأ انرژی های نو است؛ بنابراین برای تولید انرژی خورشیدی بهتر از این ممکن نیست که 6 یا هفت ماه در سال خورشید داشته باشید.

وی عنوان کرد: تمام آب هایی را که آلوده کرده ایم و آلوده می شود را می توانیم با استفاده از انرژی به آب مقطر بازگردانیم ولی در حال واردکردن آب فاضلاب به رودخانه ها هستیم و بعضاً از همین هم استفاده می کنیم.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در کشاورزی با وجود اینکه منابع آب زیادی داریم اما آن تمام شد؛ حتی علوفه ی دام را هم می توان با استفاده از سیستم مدرن به جای هکتارها یونجه در گلخانه های کوچک نه به این شکل که میلیاردها تومان برای آن هزینه می شود صرف کنیم و باید بومی سازی شود.

آخوندعلی بیان کرد: گلخانه ها را به این شکل که کمر کشاورز را خرد می کند؛ اصلش درست است پایه اش درست است اما به این شکل که هزینه های زیادی را تحمیل می کند قبول نداریم؛ هزاران ایده در استان خوزستان قابل طرح و بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پردیس علم و فناوری در دانشگاه چمران اهواز تشکیل می شود

پردیس علم و فناوری در دانشگاه چمران اهواز تشکیل می شود