مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 آذر 1401 ساعت 22:202022-12-19اقتصادي

عراق: سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف می کنیم


مقامات حوزه انرژی در عراق در کنفرانس نفت، گاز و انرژی بغداد از برنامه این کشور برای توقف هدردهی گاز در میادین نفتی خبر دادند و کمبود برق را کماکان چالش بزرگ این کشور خواندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الطاقه، عراق به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از استخراج نفت و تأمین نیازهای سوخت خود در بهره برداری از نیروگاه ها، قصد دارد تا چهار سال دیگر سوزاندن گاز را متوقف کند.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق طی نطقی در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت، گاز و انرژی بغداد گفت  که وزارتخانه متبوع وی برای سرمایه گذاری روی گازی که هم اکنون در مشعل های میادین نفتی در حال سوختن است، برنامه هایی دارد، به نحوی که این برنامه شامل سرمایه گذاری روی همه  این گاز طی سال های آتی است تا در نهایت ظرف چهار سال آینده هیچ گازی سوخته نشده و از آن استفاده بهینه شود.

وی تاکید کرد که نتایج این طرح طی یک سال اول از عمر کابینه جدید عراق بخصوص در برخی میدان های جنوبی این کشور ملموس خواهد بود.

شایان ذکر است که عراق در سال 2020 با سوزاندن حدود 17 میلیارد و 370 میلیون متر مکعب گاز، پس از روسیه دومین کشور جهان در هدردهی و سوزاندن گازهای همراه در جهان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف می کنیم

عراق: سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف می کنیم