مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 00:302022-12-19پزشكي

تاندونیت آشیل چیست؟


تاندونیت آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب شده و باعث ایجاد درد می شود.

- ایسنا/لرستان یک متخصص ارتوپد گفت: تاندونیت آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب شده و باعث ایجاد درد می شود.

بابک صابری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: تاندونیت آشیل زمانی رخ می دهد که تاندون پشت پا متورم، تحریک و ملتهب شده و باعث ایجاد درد می شود.

وی با اشاره به این که این آسیب رایج مربوط به ورزش است، عنوان کرد: اغلب این عارضه به دلیل استفاده بیش از حد و یا کشیدگی در تاندون رخ می دهد.

صابری ادامه داد: در پارگی تاندون آشیل، تاندونی که استخوان پاشنه پا را به ماهیچه ساق پا وصل می کند، پاره شده و فیبرها جدا می شوند که این عارضه بیشتر در افراد بین 30 تا 50 ساله رخ می دهد و معمولاً به دلیل فعالیت ورزشی ایجاد می شود.

این متخصص ارتوپد بیان کرد: اگر در حین راه رفتن و یا انجام حرکات ورزشی دچار درد، اسپاسم و گرفتگی ساق پا و تاندون پشت پای خود می شوید به احتمال زیاد دچار پارگی، التهاب و یا کشیدگی تاندون آشیل شده اید.

وی با اشاره به این که تاندون آشیل بزرگترین و قویترین تاندون در بدن انسان است، افزود: تاندون ها طناب های طولانی و سخت از بافت هایی هستند که ماهیچه را به استخوان وصل می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاندونیت آشیل چیست؟

تاندونیت آشیل چیست؟