آموزش مهارتی در سیستم آموزش رسمی جایگاهی نداردرییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه نظام آموزشی ایران به یک دانشجو که به منظور تحصیل در مقطع دکتری وارد دانشگاه می شود و فردی که پس از مقطع کارشناسی می خواهد وارد بازار کار شود به یک چشم نگاه می کند، - گفت: شرایط این دو متفاوت است و وقتی یک فرد با هدف تحصیل تا مقطع دکتری وارد دانشگاه می شود، نیاز است که اصول تئوری و نظری را فراگیرد اما یک فرد که پس از مقطع کارشناسی می خواهد وارد بازار کار شود به این مباحث نیاز ندارد. بنابراین لازم و ضروری است که میان این دو گروه تفاوت قائل شویم. دکتر عباس کتابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش به 2 دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم می شود، تصریح کرد: در حال حاضر، دانشجویان ناچار هستند برای فراگرفتن یک توانمندی و مهارت به کلاس های خارج از دانشگاه مراجعه کنند. اگرچه هزینه های فراگرفتن این مهارت ها گران است اما مهارت آموزان به واسطه آن می توانند، شغل داشته باشند. در حال حاضر، مهارتی که می تواند موجب اشتغال شود، وجود دارد اما در سرفصل های رسمی و استانداردهای کلاسیک جایگاهی ندارد. این استاد دانشگاه با بیان اینکه دروس مهارتی در آموزش و پرورش برای دانش آموزان ارائه نمی شود، تصریح کرد: عدم مهارت های فردی، اجتماعی و تخصصی از چالش های نظام آموزشی به حساب می آید. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |