مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 08:502022-12-20پزشكي

پیک دوم آنفلوانزا در کمین قزوین است


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون ابتلا به آنفلوانزا در استان در وضعیت پایداری قرار دارد، اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند، - شاهد پیک بعدی نخواهیم بود، در غیر این صورت پیش بینی می شود اواخر دی یا اوایل بهمن ماه شاهد پیک دوم آنفلوانزا در استان باشیم.

دکتر بهزاد نجف پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری های تنفسی و واگیر، علی الخصوص آنفلوانزا با توجه به دوره نقاهت و سرعت انتقالی که دارند، اگر به درستی کنترل نشوند و پوشش واکسیناسیون افزایش پیدا نکند، یک تا 2 ماه بعد از پیک نخست، ممکن است شاهد پیک دوم باشیم.

وی ادامه داد: ما از اواخر مهر ماه سال جاری افزایش تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا را در استان داشتیم و با حجم بالایی از مبتلایان به خصوص در افراد زیر 15 سال و بالای 60-65 سال مواجه شدیم، سپس به مرور قله را رد کردیم و اکنون در وضعیتی پایدار قرار داریم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: اگر مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و گروه های پرخطر واکسیناسیون را جدی بگیرند و سطح ایمنی خود را افزایش دهند، شاهد پیک بعدی نخواهیم بود، در غیر این صورت پیش بینی می شود اواخر دی یا اوایل بهمن ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیک دوم آنفلوانزا در کمین قزوین است

پیک دوم آنفلوانزا در کمین قزوین است