مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 10:102022-12-20اجتماعي

سعودی ها زمان تشرف به قبرستان بقیع را کاهش دادند


درهای قبرستان بقیع روزانه صبح ها و عصرها بازگشایی می شد، اما سعودی ها در اقدامی جدید زمان تشرف به این مکان مقدس را کاهش داده و زائران فقط چهار ساعت در روز امکان زیارت قبور ائمه مدفون در بقیع را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، قبرستان بقیع در مدینه منوره که مزار چهار امام شیعیان نیز در آن قرار دارد، توسط سعودی ها محصور شده و محدودیت هایی برای تشرف به آن وجود دارد؛ به طوری که درهای این مکان مقدس در ساعاتی خاص بازگشایی می شود و همچنان ورود بانوان به آن ممنوع است.

حتی سعودی ها امکان زیارت بقیع از پشت درهای بسته را به بانوان نمی دهند و پلیس های این کشور پشت نرده های بقیع مانع تجمع زائران می شوند.

با همه محدودیت هایی که اعمال می شود، باز هم متولیان سعودی اقدام به اجرای قوانین سخت گیرانه کرده و حتی زمان باز بودن درهای بقیع را نیز محدودتر کرده اند.

در گذشته درهای بقیع در دو نوبت صبح و عصر باز می شد، اما عربستان در جدیدترین تصمیم خود درهای ورودی قبرستان بقیع را فقط صبح ها به روی زائران باز می کند و در صورتی که کسی فوت کند و قصد تدفین او را در بقیع داشته باشند، درهای این قبرستان عصرها هم باز خواهد شد.

این تصمیم عربستان که در روزهای اخیر عملیاتی شده است، موجب نارضایتی گروهی از زائران به ویژه شیعیان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعودی ها زمان تشرف به قبرستان بقیع را کاهش دادند

سعودی ها زمان تشرف به قبرستان بقیع را کاهش دادند