مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-20اقتصادي

دو نهالستان جدید در استان ایلام ایجاد می شود


مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: دو نهالستان جدید بیابانی برای تولید گونه های مقاومت و متناسب با بیابان در شهرستان های مهران و دهلران ایجاد می شود.

-  ابراهیم پیرزادیان مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ایجاد زیر ساختهای لازم برای  احداث دو نهالستان در شهرستانهای مهران و دهلران با مساحت 50هکتار در  دستور کار قرار دارد.

 وی افزود: با تکمیل این دو نهالستان ظرفیت تولید 12 میلیون اصله نهال مختلف از جمله بیابانی و جنگل کاری فراهم خواهد شد.

مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان ایلام به 420مرز مشتر استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد و گفت: شهرستان های مهران و دهلران با بیشترین مساحت در جوار مرز مشترک با کشور عراق در معرض ورود ریزگردها و گرد و غبار هستند که در احیاء و تقویت پوشش گیاهی و توسعه جنگل در این مناطق به موازات مرز کانون های بحران می تواند کمک شایانی به کاهش تأثیرات هجوم ریزگردها به داخل خاک کشور داشته باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش کارشناسان اداره کل منابع طبیعی 65 گونه از گونه های جنگلی متناسب با شرایط اقلیمی استان در نهالستان های استان تولید می شود و در کشور استاندارد ترین نهال ها در سطح استان ایلام تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو نهالستان جدید در استان ایلام ایجاد می شود

دو نهالستان جدید در استان ایلام ایجاد می شود