مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:002022-12-20سياسي

چه شد که علوم انسانی در ایران به انزوا رفت؟


استاد دانشگاه صنعتی شریف علت انزوای علوم انسانی در کشور را تشریح کرد و پیشنهاداتی برای حل این مشکل ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با دقت به فرمایشات مقام معظم رهبری قطعا متوجه تأکید ایشان بر اهمیت علوم انسانی و علوم پایه می شویم، ایشان بخصوص درباره علوم انسانی بارها و بارها توصیه به پیشرفت این رشته داشته اند و از مسوولان خواسته اند که مسیر را برای پیشرفت رشته های علوم انسانی هموار کنند.

اما اصلا علوم انسانی چیست و به چه کار می آید؟ علوم انسانی از رشته های دانشگاهی است که جنبه های مرتبط با ویژگی های تمدن انسانی را مطالعه کرده و آموزش می دهد.

در ایران این شاخه از علوم بر اساس تعریف آن بر اساس موضوع به دسته ای از علوم اطلاق می شود که به مسائلی مانند جامعه، فرهنگ، زبان، رفتار و کنش انسان، و روان و اندیشه افراد توجه دارد؛ جامعه شناسی، روان شناسی، زبان شناسی، مدیریت، اقتصاد، حقوق، علوم سیاسی و تاریخ چند نمونه از رشته های علوم انسانی است.

همچنین بسیاری از شاخه های علوم انسانی مانند مدیریت، اقتصاد، حسابداری، جغرافیا و روان شناسی برای تجزیه و تحلیل از برخی علوم غیرانسانی مانند ریاضیات کاربردی (در مدیریت)، آمار کاربردی و تحلیل رگرسیون (اقتصاد و روانشناسی)، GIS و سیستم های راداری و سنجش از دور (در جغراف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه شد که علوم انسانی در ایران به انزوا رفت؟

چه شد که علوم انسانی در ایران به انزوا رفت؟