مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-20اقتصادي

خرابی زودهنگام آسفالت چالش راه های قم


یکی از چالش های راه های قم به خصوص آزادراه ها و بزرگراه ها خرابی زودهنگام آسفالت به دلیل تردد بالا است که در افزایش آمار و شدت تصادفات جاده ای استان نیز بی تأثیر نیست.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: یکی از مزیت های اصلی قم قرار گرفتن در محور مواصلاتی 17 استان کشور است و این امر موجب شده تا قم از یک جایگاه و موقعیت مهم و استراتژیک برخوردار باشد.

از سویی دیگر زائرپذیر بودن استان قم موجب شده تا تردد در محورهای این استان به خصوص در مناسبت های مذهبی و ملی خاص و ویژه باشد که بر اساس اعلام اداره کل راهداری استان بیش از 85 درصد ترددهای عبوری از محورهای قم متعلق به خودروهای پلاک غیربومی است.

قم از جمله معدود استان های است که با وسعت کم خود 8 کریدور ورودی دارد و به همین دلیل به عنوان جعبه تقسیم راه های کشور به شمار می رود.

استان قم بیش از هزار و 800 کیلومتر جاده شامل بیش از 200 کیلومتر آزاد راه، بیش از 230 کیلومتر بزرگراه و بیش از 300 کیلومتر راه اصلی و فرعی و هزار و 60 کیلومتر راه روستایی دارد.

یکی از چالش های راه های استان قم به خصوص آزادراه ها و بزرگراه ها خرابی زودهنگام آنان به دلیل تردد بالا است که این امر در بالا بودن آمار و شدت تصادفات جاده ای استان قم نیز بی تأثیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرابی زودهنگام آسفالت چالش راه های قم

خرابی زودهنگام آسفالت چالش راه های قم