مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-20اقتصادي

یلدا با طعم گرانی/وقتی بازار بر مدار نظارت ها نمی چرخد


کمتر از یک روز به آغاز جشن شب یلدا طولانی ترین شب سال باقی مانده اما گرانی بازار آجیل، میوه و شیرینی طعم این شب به یادماندنی را برای مردم تلخ کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: سکینه اسمی- به رسم دیرین هر سال ایرانیان آخرین روز پاییز طولانی ترین شب سال را بهانه ای می دانند برای دورهمی و فرصت ارزشمندی که سردترین شب سال را به گرمای محبت یکدیگر وصله زده و با برگزاری جشن و صله ارحام پشت سر می گذارند.

این رسم پیشینیان آداب و رسومی دارد که هر کدام در دل خود قصه ها و حکایت های ماندگاری نهفته دارند، هندانه، آجیل، شیرینی و حافظ خوانی به همراه صله ارحام از مهمترین آداب و رسوم شب یلداست که سالیان سال در بین ایرانیان نسل به نسل منتقل شده است.

اما چند سالی به خصوص امسال گرانی بازار شب یلدا طعم این جشن و دورهمی برای به مذاق بیشتر مردم تلخ کرده و به بار سنگینی بر روی دوش خانواده تبدیل کرده است باری که هر سال سنگین تر از سال های گذشته کمر خانواده را خم می کند.

هر چند مسئولان طی روزهای گذشته از تشدید نظارت بر بازار و کاهش قیمت های آجیل و میوه خبر بدهند اما بازار بر مدار حرف های مسئولان نمی چرخد و قیمت ها خودسرانه از سوی برخی فرصت طلبان و سودجویان اداره می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدا با طعم گرانی/وقتی بازار بر مدار نظارت ها نمی چرخد

یلدا با طعم گرانی/وقتی بازار بر مدار نظارت ها نمی چرخد