مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-20سياسي

اهدا سند فرامین حکومت قاجار به آستان قدس رضوی


آذر ماه سال 1401 منشوری از سوی بانو حمیده حیاتی فر؛ واقف فرهنگی به مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهدا شد که مطالعه آن زوایایی دیگر از تاریخ حرم مطهر رضوی در دوره قاجار را بازگو می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، شکوه سادات سمیعی اظهار کرد: بانو حمیده حیاتی فر واقف فرهنگی به تازگی منشوری به مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهدا کرده است که بیان کننده بخشی از تاریخ حرم و مطالعه آن زوایایی دیگر از تاریخ حرم مطهر رضوی را در دوره قاجار بازگو می کند.

  کارشناس مطالعات اسنادی حرم رضوی افزود: سند تاریخ این سند 112 ساله اهدایی متعلق به سال 1331 هجری قمری است که از طرف احمد شاه قاجار در ابعاد 84 در 59 سانتی متر و به خط نستعلیق صادر شده است.

وی گفت: در آستان قدس رضوی از دوره قاجار فرامینی با عنوان منشور به دستور شاه صادر می شد که ممهور به مهر آستان قدس رضوی بوده است.

    کارشناس مطالعات اسنادی حرم رضوی افزود: عبارات عربی، چون العزلله انا ولی الله ابوالحسن علی بن موسی الرضا یا قاهرالعدو یا والی الولی یا مظهرالعجایب یا مرتضی علی و طغرای بسم الله الرحمن الرحیم عباراتی است که به صورت سجع این مهر را مزین کرده است.

  سمیعی گفت: پیام این سند از کمبود بودجه خزانه آستان قدس در سال های میانیِ حکومت احمد شاه قاجار حکایت می کند که به همین علت برای مدتی، فقط نیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدا سند فرامین حکومت قاجار به آستان قدس رضوی

اهدا سند فرامین حکومت قاجار به آستان قدس رضوی