مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-20بين الملل

14 فضانورد دارای معلولیت در شرایط بی وزنی قرار گرفتند


فضانوردان معلول یک پرواز گرانش صفر را در ارتفاع 7.

62 کیلومتری از سطح زمین تجربه کردند تا مشخص شود که چگونه لباس های فضایی و فضاپیماها را می توان برای مصرف معلولین کاربردی تر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این خدمه 14 نفره که دارای مشکلات حرکتی، بینایی و شنوایی هستند، شرایط بی وزنی را تجربه کردند و تعدادی آزمایش انجام دادند تا ببینند چه کاری می توان برای بهبود تجهیزات و لباس های فضایی برای افراد ناتوان انجام داد.

این گروه که از پنج کشور مختلف از جمله استرالیا، برزیل، آلمان، اسپانیا و ایالات متحده دور هم جمع شده بودند، متشکل از دانشمندان، مهندسان و پزشکان بودند.

این سفر پیشگامانه که توسط شرکت استرواکسس(AstroAccess) سازماندهی شد، در روز پنجشنبه با یک هواپیمای Zero-G در هیوستون، تگزاس انجام گرفت.

این پرواز تنها چند هفته پس از آن اتفاق افتاد که آژانس فضایی اروپا(ESA) اعلام کرد جان مک فال(John McFall)، دونده سابق پاراالمپیک، در کلاس های فضانوردان 2022 آژانس فضایی اروپا شرکت خواهد کرد.

این هواپیما از فرودگاه الینگتون(Ellington) از زمین برخاست و در مجاورت فرودگاه فضایی هیوستون و مرکز فضایی جانسون ناسا که محل آموزش پروازهای فضایی انسان در ایالات متحده است، فرود آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 فضانورد دارای معلولیت در شرایط بی وزنی قرار گرفتند

14 فضانورد دارای معلولیت در شرایط بی وزنی قرار گرفتند