مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 17:352022-12-20بين الملل

امیرعبداللهیان: انتظار نداریم که از خاک عراق، هیچ تهدیدی متوجه همسایگان شود


وزیر امور خارجه در نشست بغداد 2 در اردن ضمن تأکید بر حمایت از دولت و ملت عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران انتظار ندارد که از خاک عراق، هیچ تهدیدی متوجه همسایگان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (سه شنبه) 29 آذر ماه در نشست بغداد 2 در امان پایتخت اردن به تشریح نظرات جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عراق، منطقه و برخی موضوعات بین المللی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود، ضمن تاکید بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق، ابراز امیدواری کرد که در نتیجه تعامل و همکاری کشورهای حاضر در این نشست، منطقه خلیج فارس شاهد توسعه ، آبادانی و ثبات بیشتری باشد.

امیرعبداللهیان، گفت وگو و همکاری بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک فهم مشترک جهت نیل به ثبات، صلح و توسعه را نه یک انتخاب ، بلکه یک ضرورت قطعی خواند.

وی توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه و از جمله کشور عراق را از اولویت های جمهوری اسلامی ایران اعلام و بر حمایت همه جانبه کشورمان از دولت عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ارتباط مستقیم آرامش و ثبات جمهوری اسلامی ایران و منطقه، سیاست بدون تغییر تهران را، دوری از جنگ و کمک به اعاده امنیت و ثبات در منطقه خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: انتظار نداریم که از خاک عراق، هیچ تهدیدی متوجه همسایگان شود

امیرعبداللهیان: انتظار نداریم که از خاک عراق، هیچ تهدیدی متوجه همسایگان شود