مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 آذر 1401 ساعت 23:552022-12-20اقتصادي

270 تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود


رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی گفت: هر روز 270 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که تنها 200 تن آن نیاز فعلی مردم و 70 تن آن مازاد بر مصرف است.

- علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: تولید 270 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود که تنها 200 تن آن نیاز فعلی مردم است و 70 تن آن مازاد بر مصرف است.

وی پایین آمدن سرانه مصرف از 28 کیلوگرم در سال به 22 کیلو گرم به دلیل کاهش قدرت خرید مردم را از مهمترین عامل افزایش عرضه نسبت به تقاضا دانست و خاطر نشان کرد: عرضه و تقاضا باید به شکل مناسب تری توسط دولت و ستاد تنظیم بازار مدیریت شود.

قاسمی با اشاره به سرمایه گذاری مناسب بخش خصوصی در صنعت مرغ استان اظهار کرد: در حال حاضر برای تولید 120 هزار تن تولید گوشت مرغ در سال ظرفیت وجود دارد اما تنها از دو سوم این ظرفیت استفاده می شود.

رییس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران آذربایجان غربی صادرات را تنها را حل رفع مشکل صنعت مرغ عنوان و اضافه کرد: با وجود ظرفیت های ممتازی که وجود دارد در 2 سال گذشته تنها به صورت مقطعی مجوز صادرات گوشت مرغ به عراق صادر شده است.

قاسمی با اشاره به صدور بخشنامه های لغو ممنوعیت صادرات و عوارض گمرکی آن توسط وزارت جهاد کشاورزی و صمت در 2 ماه گذشته تصریح کرد: در کمال ناباوری هنوز بخشنامه ها به گمرک ابلاغ نشده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

270 تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود

270 تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید می شود