مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:102022-12-21اقتصادي

آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه برای تشکیل یک سانتیمتر خاک، هزار سال زمان نیاز است، گفت: آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است و در سال های آینده باعث از بین رفتن حاصلخیزی خاک می شود.

- تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حفظ خاک اظهار کرد: برای تشکیل یک سانتیمتر خاک، هزار سال زمان نیاز است و این مساله بیانگر اهمیت حفظ خاک است؛ موضوعی که کشاورزان باید به طور جد به آن توجه کنند.

وی افزود: کاه و کلش تامین کننده بخشی از مواد مغذی مورد نیاز خاک است و اینکه کشاورزان در فصل برداشت کل کاه و کلش زمین را توسط دستگاه های کمباین برداشت می کنند تهدیدی جدی برای حیات خاک و حاصلخیزی آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است و تهدیدی است که در سال های آینده باعث از بین رفتن حاصلخیزی خاک می شود.

نوروزی ادامه داد: 16 عنصر اصلی در خاک وجود دارد که وجود این عناصر برای حاصلخیزی خاک و همچنین رشد گیاه ضروری است و حفظ این عناصر در خاک برای پایداری و حاصلخیزی آن مستلزم رعایت نکاتی است که کشاورزان باید این نکات را در دستور کار خود قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است

آتش زدن کاه و کلش زمین های کشاورزی ظلم به خاک است