مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 08:252022-12-21اقتصادي

تشدید رکود با افزایش علنی سود بانکی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی روز های اخیر اظهارنظر های مختلفی درخصوص نرخ سود بانکی به گوش رسید که رسمی ترین آن متعلق به علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی بود.

- بانک مرکزی در بخشنامه های زیادی در سالیان گذشته به بانک ها اخطار عدم اعطای سود بیش از حد قانونی را داده بود به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، طی روز های اخیر اظهارنظر های مختلفی درخصوص نرخ سود بانکی به گوش رسید که رسمی ترین آن متعلق به علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی بود.

وی در دفاع از افزایش نرخ سود بانکی با بیان آنکه 90 کشور دنیا این اقدام را انجام داده اند و حدود 5 سال از آخرین اصلاح نرخ رسمی سود بانکی در ایران می گذرد معتقد است باید از نرخ سود بانکی به عنوان یکی از ابزار های سیاست پولی در زمان فعلی استفاده کرد.

به نظر می رسد این نظر که ظاهرا با موافقت اعضای شورای پول و اعتبار به عنوان مرجع رسمی تایید و رد افزایش نرخ سود همراه است در پاسخ به انتظارات تورمی ایجادشده و ناآرامی در بازار های ارز و طلا باشد.

اما قبل از هر تصمیم و خصوصا اقدامات این چنینی که تاثیرات بزرگی می تواند دراقتصاد کلان داشته باشد، باید نسبت به ذات این تصمیم و در اولویت قرار داشتن آن در نسبت با تصمیمات مشابه و خصوصا تاثیرات آن بر نظام بانکی و ناترازی آن و بازار های موازی نظیر بازار س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید رکود با افزایش علنی سود بانکی

تشدید رکود با افزایش علنی سود بانکی