مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 09:152022-12-21اقتصادي

ارزش زکات کشور یک هزار و 720 میلیارد تومان است


معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد گفت: ارزش زکات کشور بیش از یک هزار و 720 میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته در حوزه های مختلف جمع آوری شده است.

- حبیب الله آسوده در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال نیز به همین میزان زکات در کشور جمع آوری شده و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال از رقم یک هزار و 720 میلیارد تومان عبور کنیم.

وی تصریح کرد: 10 درصد این مبلغ در حدود 170 میلیارد تومان مربوط به زکات واجب، 35 تا 40 درصد مربوط به زکات فطریه و 50 درصد مابقی مربوط به زکات مستحب است.

معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد به پایین بودن رقم زکات واجب اشاره کرد و گفت: در عید فطر و با همکاری دستگاه های مختلف زکات جمع آوری شده فطریه رقمی بالاتر از 450 میلیارد تومان بوده است.

آسوده با بیان اینکه اهمیت زکات 28 بار در قرآن در کنار نماز بیان شده است، افزود: زکات فریضه عبادی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه است و برکات بسیار زیادی را نیز به همراه دارد.

وی به جریان معرفتی و علمی زکات اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات کشور است و تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری سایر دستگاه ها و 11 عضو این ستاد بتوانیم به وظایف خطیر خود به شایستگی عمل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش زکات کشور یک هزار و 720 میلیارد تومان است

ارزش زکات کشور یک هزار و 720 میلیارد تومان است