مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 09:252022-12-21پزشكي

سیگار؛ راهی برای امتیازگیری نوجوانان در اجتماع


امروز به جرات می توان گفت که دیگر تابوی مصرف سیگار و قلیان در جامعه شکسته شده است، مصرف سیگار به راهی برای خودنمایی نوجوان و جوان تبدیل شده و این گروه سنی با مصرف آن به دنبال امتیازگیری اجتماعی در بین گروه همسالان خود هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همه بر این امر واقف هستیم که مصرف دخانیات دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است، اما هشدارها جدی نگرفته شد و اکنون با کاهش سن مصرف سیگار مواجه هستیم و قبح مصرف آن نیز شکسته شده است.

باوری به غلط در بین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان وجود دارد و آن این است که افراد فکر می کنند مصرف سیگار به کاهش دردهای روحی آنان کمک می کند و می توانند برای مدتی دردهای خود را فراموش کنند.

در فضای مجازی و حقیقی شاهدیم که نوجوانان(دختر و پسر) با در دست گرفتن سیگار به دنبال ژست های مصنوعی هستند تا نشان دهند که بزرگ شده اند، علنی شدن مصرف سیگار، قلیان و حتی مشروبات الکلی در حال افزایش است و عموما این قشر سنی این کار را ناپسند نمی دانند.

پیامدهای تابوشکنی برای مصرف سیگار در بین نوجوانان و جوانان به موضوعی بغرنج تبدیل شده است و نوجوانانی که با گروه همسالان خود در مصرف دخانیات همراهی نکنند، انگ عقب افتادگی و اُملی می خورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیگار؛ راهی برای امتیازگیری نوجوانان در اجتماع

سیگار؛ راهی برای امتیازگیری نوجوانان در اجتماع