مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:352022-12-21حوادث

متلاشی شدن 30 باند کلاهبرداری رایانه ای


رییس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا از متلاشی شدن تعداد 30 فقره باند و مجرم حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی خارجی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ مصطفی نوروزی رییس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا، از شناسایی و دستگیری متهمین حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری در بستر شبکه های اجتماعی خارجی خبر داد.

نوروزی اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده هایی به پلیس فتا یکی از استان های شمالی کشور مبنی بر مشاهده تبلیغات فروش گوشی تلفن همراه در یک صفحه اینستاگرامی و کلاهبرداری از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت سه نفر از عوامل اصلی مرتبط با فعالیت مجرمانه ذکر شده مورد شناسایی قرار گرفتند و دستگیر شدند؛ در بررسی تجهیزات رایانه ای و هوشمند متهمان علاوه بر صفحه اینستاگرامی موضوع پرونده، صفحات اینستاگرامی دیگری نیز استخراج گردید.

این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده تا کنون تعداد 60 فقره پرونده مرتبط با ارزش ریالی بالغ بر هفت میلیارد ریال در نقاط مختلف کشور شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متلاشی شدن 30 باند کلاهبرداری رایانه ای

متلاشی شدن 30 باند کلاهبرداری رایانه ای