مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-21اجتماعي

«قلعه مدرسه» را تعیین حریم کنید


یک دوستدار میراث فرهنگی در خصوص وضعیت «قلعه مدرسه» بهبهان گفت: قلعه مدرسه خیرآباد با این که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان کهن بهبهان است هم اکنون تعطیل و خالی از بازدیدکننده است و فقط به صورت شبانه روزی یک نیروی یگان حفاظت در آن جا مستقر است.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی در خصوص وضعیت قلعه مدرسه بهبهان گفت: قلعه مدرسه خیرآباد با این که یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان کهن بهبهان است هم اکنون تعطیل و خالی از بازدیدکننده است و فقط به صورت شبانه روزی یک نیروی یگان حفاظت در آن جا مستقر است.

کبری ابوعلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که در سال 98 قلعه مدرسه از طریق صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی به مزایده گذاشته شده بود یادآوری کرد: تملک این قلعه توسط صندوق احیا به دلیل وسیع بودن مجموعه قلعه مدرسه و نبود سرمایه گذار گردشگری باعث شده تا این قلعه هنوز نتواند به فهرست واگذاری بناهای تاریخی اضافه شود و کاربری مناسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: با بهره برداری صحیح از قلعه مدرسه می توان حیات دوباره را به این بنا بازگرداند و به احیای یکی از آثار تاریخی شهرستان با کاربری مناسب امیدوار بود.

بیشتر در این باره: ساخت وساز در حریم منظری قلعه مدرسه بهبهان مشکل ساز شد او با اشاره به این که در 2 سال گذشته از ساخت وسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قلعه مدرسه» را تعیین حریم کنید

«قلعه مدرسه» را تعیین حریم کنید