مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-21سياسي

بررسی طرح بانکداری مرکزی ایران در هیئت عالی نظارت مجمع


هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر سیاست های کلی تشخیص داد.

- هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره بانک مرکزی جمهوری اسلامی را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر سیاست های کلی تشخیص داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیئت عالی نظارت مجمع پس از چند جلسه بررسی طرح بانک مرکزی در کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع و کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع و تبادل نظر با طراحان این طرح به عنوان یک قانون مادر، مواد مصوبه مجلس از لحاظ مغایرت نداشتن و نیز عدم تطابق طرح بانک مرکزی ایران با سیاست های کلی را بررسی نمود.

در این جلسه، اعضای هیئت عالی نظارت مجمع ماده یک: اصطلاحات به کار رفته در طرح ، ماده دو: اهداف پنجگانه بانک مرکزی ، ماده چهار: وظایف بیست و چهارگانه و اختیارات بانک مرکزی را بررسی کردند و مفاد برخی از آن ها با بندهایی از سیاست های کلی قانونگذاری و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، مغایر و غیرمنطبق تشخیص دادند که این نظر پس از پایان بررسی های هیئت به شورای نگهبان قانون اساسی منعکس می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی طرح بانکداری مرکزی ایران در هیئت عالی نظارت مجمع

بررسی طرح بانکداری مرکزی ایران در هیئت عالی نظارت مجمع