مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-21اقتصادي

فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری افتتاح خواهد شد


فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری در هجدهمین شنبه امید و افتخار به بهره برداری خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز تکمیل فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری خبر داده بود و گفته بود: در خصوص کارخانه سیمان ری، دو انبار به فضای کار اشتراکی اضافه شده و در حال حاضر رستوران و کافی شاپ آن راه افتاده است.

کارخانه سیمان ری، نخستین کارخانه سیمان ایران، در دی ماه 1312 افتتاح شد و تا سال 1360 طی چهار مرحله مختلف توسعه یافت و میزان تولید آن تا سقف 600 تن در روز رسید.

واحدهای کارخانه، تا اواخر سال 1362 فعال بودند، تا اینکه در اسفند ماه سال 1362 به دنبال گسترش شهر تهران و همچنین قدیمی شدن شیوه تولید و از رده خارج شدن دستگاه ها همراه با انتشار آلودگی، تولید واحدهای کارخانه متوقف و در نهایت در سال 1363 این مجموعه رسماً تعطیل شد.

از سیمان این کارخانه در ساخت بناها و زیرساخت های مهمی همچون ساختمان وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، تئاتر شهر، مخابرات ایران و موزه هنرهای معاصر استفاده شده است.

تاریخ، وسعت و عظمت کارخانه، بناها و فضاهای متعدد و متنوع آن، تجهیزات صنعتی جالب توجه و قرارگیری در جوار آثار شاخص تاریخی و طبیعی، در کهن ترین محدوده استان تهران، از جمله دلایلی است که سبب شده تا این مجموعه ظرفیت بالایی برای نقش پذیری در سطح شهری و حتی ملی را دارا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری افتتاح خواهد شد

فاز اول بازآفرینی کارخانه سیمان ری افتتاح خواهد شد