مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 12:452022-12-21اجتماعي

اجرای طرح سرشماری حیات وحش ارسباران


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سرشماری حیات وحش پارک ملی و منطقه حفاظت شده ارسباران به همت 12 گروه عملیاتی اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شهنام اشتری در بازدید از این مناطق با اشاره به ضرورت سرشماری حیات وحش برای اجرای تحلیل های کیفی و کمی از وضعیت زیستگاه های استان افزود: سرشماری حیات وحش این مناطق در مدت سه شبانه روز اجرا شده است.

وی اظهار کرد: گروه های عملیاتی در سه محور دارآغزی ، آنزا و وینق به سرشماری گونه های کل و بز به عنوان حیات وحش هدف و سایر پستانداران بزرگ جثه مانند خرس، پلنگ، گرگ، روباه، گربه وحشی، شغال و خرگوش مورد مشاهده در این مناطق اقدام کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مقایسه میانگین جمعیت حیات وحش هدف در دوره های بلندمدت و کوتاه مدت، کارشناسان محیط زیست را از چالش ها و ظرفیت های زیستگاه های حیات وحش آگاه می کند.

اشتری ادامه داد: برآورد جمعیت، اطلاع از وضعیت زاد و ولد و مرگ و میر، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق برای به کارگیری در سیاست گذاری و مدیریت وحوش شاخص مناطق تحت مدیریت از جمله قوچ میش، کل و بز از اهداف اصلی اجرای طرح سرشماری حیات وحش است.

وی یادآوری کرد: سرشماری به صورت پیمایشی و با استفاده از دستگاه GPS در مسیرهای تثبیت شده انجام شد و آمار هر مسیر با آمار مسیر سال های قبل مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سرشماری حیات وحش ارسباران

اجرای طرح سرشماری حیات وحش ارسباران