مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 17:152022-12-21اقتصادي

میانگین بارش به کمتر از 48 میلیمتر رسیده است


مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: با گذشت 3 ماه از سال آبی جدید، تنها 48 میلیمتر بارندگی در مناطق مختلف استان اردبیل به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیاوش محمدی عصر چهارشنبه در جلسه مدیران شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل با همراهی خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: میانگین بارش استان در سال آبی گذشته 269 میلیمتر بوده که این میزان بارش 20 درصد نسبت به آمار بلند مدت کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بارش برفی که در 2 ماه زمستان سال گذشته رخ داد، بخشی از کاستی ها را جبران کرد اما همچنان پدیده خشکسالی مناطق مختلف استان اردبیل را رنج می برد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با گذشت سه ماه از فصل آبی سال جاری، میانگین بارش 48 میلیمتر است که نسبت به بلند مدت 38 درصد کاهش نشان می دهد.

محمدی به روند خشکسالی در مناطق مختلف کشور و حتی کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: این تغییر اقلیم و کاهش بارندگی ها آورد آب رودخانه ها را به حداقل رسانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در نقشه 10 سال اخیر آثاری از خشکسالی را به عینه می توان مشاهده کرد به طوری که 98 درصد مساحت استان اردبیل در حال حاضر درگیر خشکسالی با درجات خفیف و بسیار شدید هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانگین بارش به کمتر از 48 میلیمتر رسیده است

میانگین بارش به کمتر از 48 میلیمتر رسیده است