مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 17:152022-12-21سياسي

لزوم پذیرش استانداردهای کالایی بین ایران و تاجیکستان


ایران و تاجیکستان باید در حوزه توسعه مشترکات و روابط اقتصادی خود به ویژه پذیرش استاندارد کالاهای تبادلی تلاش بیشتری انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد تقی صابری ظهر چهارشنبه با حضور آنلاین در نشست مشترک کارآفرینان ایارن و تاجیکستان در محل اتاق بازرگانی مشهد اظهار کرد: سفیر ایران در تاجیکستان گفت: 2 کشور ایران و تاجیکستان باید در حوزه توسعه مشترکات و روابط اقتصادی خود به ویژه پذیرش استاندارد کالاهای تبادلی بین 2 کشور، تسهیل حمل و نقل کالا و نظارت بر کیفیت آن تلاش بیشتری انجام دهند.

سفیر ایران در تاجیکستان اظهار داشت: بعد از نخستین سفر خارجی آیت الله رییسی که در شهریور ماه سال 1400 به تاجیکستان انجام گرفت با سفر رییس جمهوری تاجیکستان به تهران، چندین توافقنامه همکاری بین 2 طرف امضا شد که به حدود 17 سند رسید و عمده این اسناد در حوزه اقتصادی بود.

وی گفت: یکی از توافقات طرفین در این سفر، امضای تفاهم نامه بین اتاق بازرگانی ایران با اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان بود که در این راستا شورای کارآفرینان 2 کشور شکل گرفت و امروز نخستین نشست این شورا در حال برگزاری است و اقدامی مثبت برای تعمیق روابط بخش خصوصی 2 کشور به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم پذیرش استانداردهای کالایی بین ایران و تاجیکستان

لزوم پذیرش استانداردهای کالایی بین ایران و تاجیکستان