مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 19:552022-12-21پزشكي

نجات چندین بیمار با اهدای عضو دو نوجوان فردوسی


معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی اهل خراسان جنوبی خبر داد.

- علی اکبر اسماعیلی، امروز چهارشنبه 30 آذر به رسانه های گروهی اعلام کرد: دو نوجوان 13 و 14 ساله اهل شهرستان فردوس با تشخیص مرگ مغزی به ترتیب در تاریخ های 14 و 18 آذرماه در بیمارستان شهید دکتر چمران فردوس بستری شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ببرجند گفت: با وجود مراقبت های ویژه متاسفانه مرگ مغزی بیماران تایید شد و با رضایت خانواده آنها، بیماران جهت اهدا اعضاء به مشهد اعزام شد.

اسماعیلی بیان کرد: در 22 آذرماه در بیمارستان منتصریه مشهد کبد زنده یاد سحر میرشکار به آقای 55 ساله ساکن مشهد که سال ها از بیماری کبدی رنج می برد به صورت رایگان اهدا و پیوند شد و در 27 آذرماه نیز در بیمارستان منتصریه مشهد کبد زنده یاد محمدرضا اسماعیل زاده به آقای 52 ساله ساکن استان گلستان که سال ها از بیماری کبدی رنج می برد، یک کلیه به مردی 26 ساله ساکن کاشمر که از بیماری کلیوی رنج می برد و یک کلیه به آقای 15 ساله ساکن زاهدان که از بیماری کلیوی رنج می برد به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی یادآور شد: قرنیه های مرحومه سحر میرشکار و مرحوم محمدرضا اسماعیل زاده به بانک چشم مشهد و قسمتی از پوست آنها نیز برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات چندین بیمار با اهدای عضو دو نوجوان فردوسی

نجات چندین بیمار با اهدای عضو دو نوجوان فردوسی