مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 آذر 1401 ساعت 20:152022-12-21سياسي

سرکنسولگری چین در بندرعباس افتتاح شد


با حضور سفیر چین و جمعی از مقامات استانی، سفارت چین در بندرعباس افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرکنسولگری چین در بندرعباس عصر چهارشنبه با حضور چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین، شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان در این آیین اظهار داشت: ایران و چین نمونه ای از کشورهای مستقل و صلح دوست هستند که تصمیم گرفته اند توسعه روابط دوجانبه و تامین منافع متقابل را نقطه آغازی برای تحکیم صلح و ثبات منطقه ای و جهانی قرار دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دارای ظرفیت های عظیم در عرصه های تجاری، اقتصادی و سیاسی است و موقعیت ژئوپولوتیک و ژئواکونومیک کم نظیری در غرب آسیا دارد.

اولویت خود را تقویت مشارکت همه جانبه با کشورهای دوست نظیر جمهوری خلق چین قرار داده و همانگونه که بارها در مواضع رسمی خود ابراز داشته؛ محدودیتی برای گسترش مناسبات با چین در قالب الگوهای دوجانبه و ترتیبات چند جانبه قائل نیست.

شهرزاد گفت: در سال های اخیر به رغم وضعیت پیچیده بین المللی فرصت های فراوانی برای تعمیق پیوندهای ایران و چین به وجود آمد و دو طرف توانستند نقشه راهی را برای مشارکت بلند مدت و راهبردی ترسیم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکنسولگری چین در بندرعباس افتتاح شد

سرکنسولگری چین در بندرعباس افتتاح شد