مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 00:002022-12-21فرهنگي

ابتکار متفاوت هنرمندان بوشهری برای شب یلدا+عکس


غوغای خنده های کودکان و برق لبخند خانواده ها؛ این اولین چیزی بود که با قدم گذاشتن در جشن یلدای مردم دوراهک از شهرستان دیر به چشم می آمد، لبخندهایی که گویا هر فرد از ماه ها پیش در انتظار آن بوده است.

- خبرگزاری فارس از بوشهر، فاطمه مظفری پور: غوغای خنده های کودکان و برق لبخند خانواده ها؛ این اولین چیزی بود که با قدم گذاشتن در جشن یلدای مردم دوراهک از شهرستان دیر به چشم می آمد، لبخندهایی که گویا هر فرد از ماه ها پیش در انتظار آن بوده است.

یلدا بهانه ای برای دورهمی هنرمندان  غرفه های هنرمندان و صنایع دستی دورتا دور مردمی که به بهانه شب یلدا دور هم جمع آمده بودند را فرا گرفته بود، هر غرفه نمادی از هنرهای تجسم شده ای بود که هر کدام نوای بوم خود را دنبال کرده بود.

نوای حافظ خوانی و آهنگ دلنواز جنوبی، طنین انداز شهر دوراهک شده بود و صدای دست های مردم در شب یلدا، امید بخش تن هایی بود که از روزها قبل برای برگزاری این آیین و دورهمی مردمی، تمام قد تلاش کرده بودند.

وقتی میدان به جوانان میداندار داده می شود  شهرداری دوراهک با نگاهی متفاوت به شهر خود، زمین برگزاری این آیین را به دست جوان ها و نوجوان های شهرش سپرده بود و خود نیز، دعوت کننده دستان هنرمندی بود که یلدای سرخ همشهریانش را به بار نشانده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار متفاوت هنرمندان بوشهری برای شب یلدا+عکس

ابتکار متفاوت هنرمندان بوشهری برای شب یلدا+عکس