مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 00:012022-12-21اجتماعي

پیاده روی در مسیر پرواز و پیله ای که پروانه شد


خبرگزاری فارس از قم- فاطمه جمال زاده: هر خبری در عالم است حول نور وجود امام حسین(ع) است.

راه بندگی از روضه های هیأت سالار شهیدان(ع) شروع می شود، در مسیر پیاده روی اربعین اوج می گیرد و در زیارتگاه کربلا به بلندای هستی پیوند می خورد، آنجایی که قُبه اش ستون آسمان است و خاکش امان زمین.

اتفاق های متعددی در جریان عاشورا رخ داده که همگی نشان دهنده مرتبه بالای بندگی یاران و خاندان حضرت اباعبدالله(ع) است؛ عبودیتی که از تفکر، فهم و بصیرت سرچشمه گرفته بود و آنان را به چنان مرتبه های بالایی از بندگی رساند که هر گونه سختی، اسارت، مصیبت و حتی تکه تکه شدن برایشان زیبا بود و در همه حال شکرگزار خداوند بودند.

یاران امام حسین(ع) با اقتدا به مولایشان سعادت ابدی را به دست آوردند و تا روز قیامت چراغ راه اولاد آدمی به سمت حقیقت زندگی شدند؛ ولی قافله کربلا محدود به آن چند تن شهید کربلا نیست، هنوز هم هستند افرادی که از عاشورا الهام می گیرند و خود را از اسارت زمین و زمان رها می کنند و تا آغوش خدا به پرواز در می آیند، همانجا که روشن تر از آن دیگر نوری نیست.

شهید علی اکبر عربی یکی از همین افرادی است که توانست از زلال معرفت حسینی راه حیات را پیدا کند و از مسیر پیاده روی کربلا خود را برساند به آنجایی که باید برسد تا جواز شهادتش در عرش الهی قاب ببندد و در نبض ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیاده روی در مسیر پرواز و پیله ای که پروانه شد

پیاده روی در مسیر پرواز و پیله ای که پروانه شد