مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 09:202022-12-22اجتماعي

همه مشکلاتی که سد «چم شیر» ایجاد می کند/ از ریزگرد تا مرگ کشاورزی


احداث و آبگیری «سد چم شیر» علاوه بر اینکه محیط زیست رودهای خیرآباد و زهره را نابود می کنند باعث افزایش ریزگردها در کانون های فعال شرقی خوزستان می شود.

- اهواز- فعال محیط زیست خوزستان گفت: احداث و آبگیری سد چم شیر علاوه بر اینکه محیط زیست رودهای خیرآباد و زهره را نابود می کنند باعث افزایش ریزگردها در کانون های فعال شرقی خوزستان می شود.

کرامت حافظی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: جلگه خوزستان در حال نابودی است چرا که سد نابودگر دیگری بر رودخانه های استان ساخته و آبگیری می شود؛ این در حالی است که خوزستان بر اثر تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش جهانی دچار مشکلات فراوانی مانند افزایش ریزگردها و نابودی تالاب ها است.

وی افزود: خوزستان منطقه ای از جهان است که بخش مهمی از هلال حاصلخیز است که شامل منطقه میان رودان از جلگه خوزستان تا جلگه عراق و بخش خاوری دریای مدیترانه است.

این نگین ارزشمند با رودخانه ها این جایگاه پر اهمیت در جهان را حائز شده اما سدها و انتقال آب های ویرانگر خوزستان را به مرز نابودی کشانده و استان را به کانون بزرگ ریزگرد تبدیل کرده است.

حافظی یادآور شد: خوزستان مهد و زادگاه تمدن ها و کشاورزی در جهان است اما اقدامات افراطی سدسازی و انتقال آب ها سبب شده تا تالاب ها، رودها و منابع آبی این استان خشک شوند؛ سد چم شیر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه مشکلاتی که سد «چم شیر» ایجاد می کند/ از ریزگرد تا مرگ کشاورزی

همه مشکلاتی که سد «چم شیر» ایجاد می کند/ از ریزگرد تا مرگ کشاورزی