مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 12:452022-12-22اقتصادي

100 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت


با تلاش دستگاه ها و مسئولان مربوطه، 100 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عابدین خرّم ظهر روز پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با وزیر صمت در تبریز اظهار کرد: بخش خصوصی بخشی فعال، پویا و تلاشگر است و چکش به دست در حوزه ی صنعت و معدن تلاش می کند.

وی ادامه داد: دو مشکل بزرگ در استان داشتیم که یک مورد فعال کردن واحدهای راکد استان بود و همه ی مجموعه ها دست به دست هم دادند و بیش از 100 واحد راکد را به چرخه ی تولید برگردانیم و اکنون تولید را با ظرفیت بالایی انجام می دهند و در بخش صادرات غیر نفتی نیز به دلیل تمرکز بالای آنها در این حوزه نسبت به دو سال گذشته 40 درصد تولید ما افزایش یافته است.

وی افزود: ارزش افزوده معادن آذربایجان شرقی باوجود دارا بودن معادن بسیار و علیرغم ظرفیت بالا دچار مشکل بودند اما شورای معادن استان فعال شد و 40 واحد راکد در حوزه ی معدن به چرخه تولید بازگشتند و آنهایی که به رکود دچار بودند، تعیین تکلیف شده و بحث مزایده آنها در حال برطرف شدن است تا به چرخه برگردند.

خرّم خاطرنشان کرد: ارزش افزوده صنایع ما 40 درصد افزایش یافته است و مگاپروژه های خوبی در استان شروع شده است چراکه سال گذشته 130 هزار نفر در بخش صنعت و معدن شاغل شدند اما امسال این رقم 28 الی 30 درصد افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت

100 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت