مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 17:152022-12-22سياسي

سال هاست که با علم دشمنی می کنیم / تاریخ اجتماعی را نادیده گرفته ایم


عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران گفت: متأسفانه سال هاست که با علم دشمنی می کنیم و آن طور که بایدوشاید کار علمی انجام نمی دهیم.

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران گفت: متأسفانه سال هاست که با علم دشمنی می کنیم و آن طور که بایدوشاید کار علمی انجام نمی دهیم.

حجت الاسلام جعفریان در نشست علمی ملل و نحل نگاری در تمدن اسلام و رویکردهای تازه در آن که پنج شنبه (یکم دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه از سال 69 و 70 به موضوع ملل و نحل پرداخته است، اظهار کرد: پیش از آن در سال 68 تاریخ تشیع را تدوین کرده و به همین مناسبت با وضع فرق آشنایی داشته و به این موضوع در حد عمومی ورود کرده بودم.

او با بیان اینکه علم ملل و نحل از قرن 2 و 3 آغاز شد و تا قرن 6 و 7 ادامه و بعداز آن افول پیدا کرد، گفت: شروع بحث های جدی در این حوزه از قرن 3 و کتب و آثار اصلی این حوزه تا قرن 6 تدوین و ساماندهی می شود و این علم در قرن هفتم رو به افول می گذارد تا عصر جدید که تحقیقات به سبک کارهای فرهنگی شروع می شود.

درواقع علم ملل و نحل، دانشی است که تولد، اوج و کهن سالی دارد.

این دانش، چندوجهی و بین رشته ای است که به فلسفه، کلام، حدیث، تاریخ، علوم سیاسی و جغرافیا وابسته و از آن ها متأثر است و حتی اگر به لحاظ سنتی نگاه کنیم، این دانش از گذشته، بین رشته ای بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال هاست که با علم دشمنی می کنیم / تاریخ اجتماعی را نادیده گرفته ایم

سال هاست که با علم دشمنی می کنیم / تاریخ اجتماعی را نادیده گرفته ایم