مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 دی 1401 ساعت 17:402022-12-22فرهنگي

معرفی 15 نامزد اولیه اسکار بین المللی


فهرست نامزدهای نهایی اسکار روز 24 ژانویه 2023 (4 بهمن) معرفی می شوند و مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز 12 مارس 2023 (21 اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از اسکرین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست کوتاه نامزدهای چند شاخه از جمله جایزه بهترین فیلم بین المللی سال را در حالی اعلام کرد که نماینده سینمای ایران از رسیدن به جمع 15 نامزد اولیه بازماند.

 بر این اساس آرژانتین (آرژانتین، 1985)، اتریش (کورساژ)، بلژیک (نزدیک)، کامبوج (بازگشت به سئول)، دانمارک (عنکبوت مقدس)، فرانسه (سنت عمر)، آلمان (همه چیز آرام در جبهه غرب)، هند (آخرین نمایش فیلم)، ایرلند (دختر آرام)، مکزیک (باردو)، وقایع نگاری اشتباه مشتی حقیقت (مکزیک)، مراکش (کفتان آبی)، پاکستان (جویلند)، لهستان (EO)، کره جنوبی( تصمیم به ترک کردن) و سوئد (توطئه قاهره)؛ 15 فیلمی هستند که در فهرست کوتاه شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023 قرار گرفته اند و برای رسیدن به فهریت پنج نامزد نهایی رقابت خواهند کرد.

امسال در مجموع 92 فیلم از کشورهای مختلف واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023 شده بودند و سینمای ایران نیز فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی را به آکادمی اسکار معرفی کرده بود که از رسیدن به فهرست 15 نامزد اولیه این شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 15 نامزد اولیه اسکار بین المللی

معرفی 15 نامزد اولیه اسکار بین المللی