مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 14:552022-12-23سياسي

جهاد تبیین واقعی در مکتب فاطمی شکل گرفت


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد تبیین واقعی در مکتب فاطمی شکل گرفت، شهادت این بانوی بزرگوار برای ما درس است و ایشان جان خود را در راه تبیین حقیقت گذاشتند؛ - ایشان در این مسیر از هیچ کاری دریغ نکردند از جمله اینکه در خانه تک تک اهالی می رفتند و با اصحاب حرف می زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام دوم دی ماه در نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیات 59 و 60 از سوره مبارکه نساء و در تبیین رهنمود قرآنی این آیه، اظهار کرد: در این دو آیه که از آیات مهم سیاسی قرآن کریم محسوب می شود، خداوند مؤمنان را خطاب می فرماید و مشخص می کند که مطیع خدا و رسولش و اولی الامر باشند؛ اطاعت اولی الامر در کنار عبادت خدا و پیامبر آمده و پیداست که آنان باید حرف خدا و رسولش را بزنند و حرف هر سه یکی باشد.

وی با بیان اینکه اولی الامر باید همچون پیامبر(ص) معصوم باشند، ادامه داد: متأسفانه اکثر مسلمانان تعبیر قرآنی اولی الامر را بد معنا می کنند و قائلند اولی الامر هر کسی را می تواند شامل شود حتی آنان را که با کودتا یا زورگویی و ظلم حاکم شوند.

در این صورت، اولی الامر اگر جز سخن خدا و پیامبرش هم بگوید باید اطاعت شود و این اشکال و انحراف عجیب در برداشت از این تعبیر وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین واقعی در مکتب فاطمی شکل گرفت

جهاد تبیین واقعی در مکتب فاطمی شکل گرفت