مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 16:152022-12-23سياسي

ترامپ متهم اصلی حمله به کنگره شد


کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی شورش 6 ژانویه در گزارش نهایی خود، ترامپ را به دست داشتن در توطئه ای چند بخشی متهم کرد و از کنگره خواست مانع نامزدی وی در انتخابات 2024 شود.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای بررسی شورش 6 ژانویه دیروز پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازنهایی خود را در خصوص حملات مرگبار به ساختمان کنگره منتشر کرد.

گفته می شود این گزارش شفاف ترین دیدگاه را در خصوص قبل شورش از 6 ژانویه، در طول آن و بعد از این تاریخ که یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ آمریکا بشمار می رود را ارائه می کند.

براساس گزارش این کمیته، بین زمان برگزاری انتخابات در نوامبر (آبان) و شورش 6 ژانویه، دونالد ترامپ و حلقه نزدیک به وی دست کم در 200 اقدام آشکار برای لغو نتایج انتخابات ایالتی دست داشته اند.

این هیات در گزارش خود ترامپ را به حمایت از یک توطئه چند بخشی برای لغو نتایج قانونی انتخابات ریاست جمهوری 2020 متهم کرده است.

در گزارش این کمیته در نهایت 11 توصیه وجود دارد که شامل مسئولیت کیفری و مدنی برای متهمان این پرونده و درخواست از کنگره برای ایجاد مکانیسمی رسمی با هدف ممنوعیت از دادن مناصب فدرال به متهمان این پرونده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ متهم اصلی حمله به کنگره شد

ترامپ متهم اصلی حمله به کنگره شد