مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 20:402022-12-23سياسي

فاز اول تونل انتقال آب دریاچه ارومیه دهه فجر افتتاح می شود


رییس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، با بیان اینکه تا دهه فجر، فاز اول تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه با ظرفیت 300 میلیون مترمکعب افتتاح می شود، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس هیئت تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، با بیان اینکه تا دهه فجر، فاز اول تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه با ظرفیت 300 میلیون مترمکعب افتتاح می شود، گفت: این یک قدم رو به جلو در احیا است ولی باید قدم های بعدی تا احیای کامل محکم برداشته شود.

روح الله متفکر آزاد، جمعه دوم دیماه، در نشست هیات تحقیق و تفحص دریاچه ارومیه با استاندار آذربایجان غربی و دبیر ستاد ملی دریاجه ارومیه، که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: دولت با وجود درگیری با مشکلات مالی، در تزریق اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشته است.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی، دولت 100 درصد از اعتبارات مصوب سفر استانی در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را اختصاص داده است و عزم جدی برای رسیدگی به این مشکل زیست محیطی دارد.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب از سد کانی سیب به عنوان مهمترین طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: اتمام این طرح به معنای احیای دریاچه نیست بلکه یک حرکت مثبت در مسیر احیا خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز اول تونل انتقال آب دریاچه ارومیه دهه فجر افتتاح می شود

فاز اول تونل انتقال آب دریاچه ارومیه دهه فجر افتتاح می شود