مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 دی 1401 ساعت 21:052022-12-23بين الملل

ماکرون: از ماه آینده پروژه هایی را برای کاهش وابستگی عراق به ایران آغاز می کنیم


امانوئل مکرون در بازگشت از امان در گفت وگو با چند نشریه از جمله النهار لبنان مدعی شد که مسائل عراق و لبنان و سوریه فقط در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است.

- امانوئل مکرون در بازگشت از امان در گفت وگو با چند نشریه از جمله النهار لبنان مدعی شد که مسائل عراق و لبنان و سوریه فقط در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است.

رییس جمهور فرانسه گفت که کشورش از ماه آینده پروژه هایی را برای کاهش وابستگی عراق به ایران آغاز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، امانوئل مکرون در بازگشت از امان در گفت وگو با چند نشریه از جمله النهار لبنان مدعی شد که مسائل عراق و لبنان و سوریه فقط در چارچوب کاهش تأثیر ایران در منطقه قابل حل است.

او گفت که از سال 2020 برنامه ای گسترده را برای تقویت اقتصاد عراق و اجرای پروژه های بزرگ سرمایه گذاری به منظور تقویت استقلال این کشور در برابر ایران و افزایش نقش منطقه ای عراق آغاز کرده است.

مکرون گفت که پس از بر سر کار آمدن محمد شیاع السودانی با پادشاه اردن گفت وگو و وی را متقاعد به ضرورت برگزاری این نشست کرده و او نیز حاضر به انجام این ریسک شده و تأکید کرد که حضور السودانی در این نشست نشانه موفقیت آن است و اگر این نشست برگزار نمی شد عراق دوباره از طرح های منطقه ای دور می شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: از ماه آینده پروژه هایی را برای کاهش وابستگی عراق به ایران آغاز می کنیم

ماکرون: از ماه آینده پروژه هایی را برای کاهش وابستگی عراق به ایران آغاز می کنیم