مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 08:352022-12-24اجتماعي

واکسینه شدن دام های مازندران نسبت به طاعون نشخوارکنندگان


تاکنون همه دام های اهلی استان نسبت به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند و هیچ گونه علائمی از این بیماری در دام های اهلی مشاهده نشد.

- ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: تاکنون همه دام های اهلی استان نسبت به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده اند و هیچ گونه علائمی از این بیماری در دام های اهلی مشاهده نشد.

محمد حسن گلپایگانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ گونه علائم بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام های اهلی مازندران وجود ندارد، اظهار کرد: این بیماری در حیات وحش و بیشتر در قسمت کوهستانی استان البرز و مرز مشترک با مازندران اتفاق افتاد.

وی از واکسینه شدن 100 درصد دام های اهلی مازندران در مقابل این بیماری خبر داد و گفت: دام های حیات وحش در زمانی که برای زمستان به قسمت پایین کوهستان می آیند با نزدیک شدن به دام های اهلی می توانند آنها را آلوده کنند اما از آنجاییکه همه دام های اهلی استان واکسینه شده اند امکان ابتلای آنها به بیماری طاعون نشخوارکنندگان وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه تا امروزهیچ گونه بیماری طاعون در دام های اهلی استان دیده نشده است، افزود: ویروس در دام های حیات وحش در چرخش است و از آنجایی که نمی توان این حیوانات را گرفت و واکسینه کرد این بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن دام های مازندران نسبت به طاعون نشخوارکنندگان

واکسینه شدن دام های مازندران نسبت به طاعون نشخوارکنندگان