مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 08:452022-12-24سياسي

حفظ پایداری جامعه نیازمند حرکت در مسیر پژوهش است


اگر بخواهیم در جامعه ، فضایی آرام و پایدار داشته باشیم نیازمند حرکت در مسیر پژوهش هستیم.

- ایسنا/کردستان سرپرست دانشگاه کردستان گفت: اگر بخواهیم در جامعه ، فضایی آرام و پایدار داشته باشیم نیازمند حرکت در مسیر پژوهش هستیم.

حامد قادرزاده، در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه، اظهار کرد: اگر بخواهیم در جامعه ، فضایی آرام و پایدار داشته باشیم نیازمند حرکت در مسیر پژوهش هستیم.

وی افزود: توسعه یک امر دیوان سالارانه و از بالا به پایین نیست، توسعه و پیشرفت کشورها نیازمند نگاه از پایین به بالا بوده و باید این دیدگاه نهادینه شود.

به گفته سرپرست دانشگاه کردستان، باید داده های دقیق، مرتبط، کامل و به هنگام را در اختیار داشته باشیم تا زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پژوهش های کاربردی، بیان کرد: امروزه علاوه بر پژوهش های بنیادین، به پژوهش های کاربردی و حتی مطالعاتی در سطح جامعه به طور وسیع نیاز داریم تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را کسب کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان در ادامه این مراسم گفت: دانشگاه ها باید بین 10 تا 15 درصد از بودجه خود را صرف پژوهش و فناوری کرده و با توجه به برنامه ششم توسعه، سهم پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ پایداری جامعه نیازمند حرکت در مسیر پژوهش است

حفظ پایداری جامعه نیازمند حرکت در مسیر پژوهش است