مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 09:402022-12-24سياسي

ثبت جهانی 5 اثر در فهرست آیسسکو/تأسیس انجمن خیرین میراث فرهنگی


معاونت میراث فرهنگی کشور عملکرد 15 ماهه خود را منتشر کرد که ثبت جهانی 5 اثر در فهرست آیسسکو یکی از اقدامات این معاونت در مدت اخیر بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عملکرد معاونت میراث فرهنگی از شهریور 1400 تا آذر 1401 منتشر شد در تشریح این عملکرد برخی فعالیت های این بخش از وزارت میراث فرهنگی آمده است: تشکیل ستاد تحول یکی از اقدامات معاونت بوده که در راستای عملیاتی کردن سند تحول دولت سیزدهم به منظور تنظیم و اجرای سند تحول وزارت، سند تحول موزه ها و ….

انجام شده است.

بازنگری لایحه پیشنهادی اهداف و وظایف وزارت با رویکرد و اهداف مدنظر دولت سیزدهم، ساماندهی شوراها و کارگروهها نظیر تشکیل کارگروه مبازره با قاچاق اموال تاریخی برای اولین بار، توسعه همکاری های بین دستگاهی و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن (با موضوع حفاظت از روستاهای تاریخی)، سازمان اوقاف و امور خیریه (با موضوع اصلی بهره گیری از منابع حاصل از وقف در حفاظت و مرمت بقاع متبرکه و مساجد تاریخی و …)، نیروی انتظامی (با هدف تأمین امنیت و توسعه حفاظت فیزیکی محوطه های تاریخی و موزه ها) و… بخشی از این فعالیت هاست.

ابلاغ رییس جمهور مبنی بر برنامه ریزی برای روایت گری تاریخی در موزه ها؛ بازنگری در رویکرد دو شیوه معرفی و روایت گری در موزه های تاریخی و راه اندازی نهضت آموزش راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی 5 اثر در فهرست آیسسکو/تأسیس انجمن خیرین میراث فرهنگی

ثبت جهانی 5 اثر در فهرست آیسسکو/تأسیس انجمن خیرین میراث فرهنگی