مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 09:452022-12-24اقتصادي

ساخت جداکننده های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سینا نباتی شغل دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح «بررسی فرآیند جداسازی میعانات از گاز ها و تنظیم نقطه شبنم با استفاده از جداکننده های فراصوت و شیر های ژول - تامسون به کمک روش تجربی و دینامیک سیالات محاسباتی» گفت: - محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت جداکننده های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سینا نباتی شغل دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح بررسی فرآیند جداسازی میعانات از گاز ها و تنظیم نقطه شبنم با استفاده از جداکننده های فراصوت و شیر های ژول - تامسون به کمک روش تجربی و دینامیک سیالات محاسباتی گفت: یکی از مهم ترین بخش های مرتبط با صنایع نفت و گاز، جداسازی و بازیابی میعانات گازی است.

وی افزود: با توجه به اینکه روش های رایج جداسازی میعانات گازی نظیر فرایند ژول – تامسون و توربواکسپندر دارای بازده پایینی می باشند، بنابراین روشی باید ارائه شود که معایب روش های قبلی را برطرف کند.

نباتی ادامه داد: یکی از این روش ها که سبب بهبود در بازده جداسازی می شود و همچنین دارای آثار مخرب محیط زیستی نیست، جداکننده فراصوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت جداکننده های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز

ساخت جداکننده های فراصوت برای نم زدایی از گاز طبیعی در صنعت گاز