مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 10:002022-12-24پزشكي

سپر ایمنی بدن در روزهای آلوده


پدیده وارونگی هوا هم زمان با شروع فصل سرما، باعث تشدید آلودگی هوا می شود که توسعه صنایع و افزایش خودروهای شخصی باعث شده است که این معضل در تعداد بیشتری از شهرها گسترش پیدا کند.

- یافته های پژوهشی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، طیف وسیعی از آثار بیماری را بر سیستم تنفسی و قلبی عروقی تحمیل کرده و حتی مرگ و میر را افزایش می دهد و یکی از راهکارهای حفظ سلامتی در این شرایط، آشنایی با تغذیه مناسب است.

محمدرضا رشیدی نوش آبادی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت وگو با ایسنا گفت: اجزای ذرات معلق و سنگین هوا، می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند آلرژی های دستگاه تنفسی، عفونت های تنفسی و بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان شود.

وی افزود: ذرات معلق سمی هوا با ورود به بدن به سطح ریه ها چسبیده و باعث کاهش آنتی اکسیدان های بدن شده و حتی با تخریب سلول های مختلف، خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان ریه را افزایش می دهد.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: دریافت غذا و مواد مغذی که التهاب را کاهش می دهند و دریافت آنتی اکسیدان های غذایی می توانند به کاهش اثر تخریب گر ناشی از استنشاق ریزگردها کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپر ایمنی بدن در روزهای آلوده

سپر ایمنی بدن در روزهای آلوده