مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 11:252022-12-24اقتصادي

گرانفروشی به بهانه گارانتی/ اصالت گارانتی را چگونه تشخیص دهیم؟


با توجه به وفور گارانتی های غیرمعتبر که بدون ارائه خدمات تنها به گرانی کالا دامن زده، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می گوید سامانه جامع گارانتی بهترین روش شناسایی این گارانتی ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس ماده 2 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات، مسئول صحت و سلامت کالا و خدمات عرضه شده مطابق با ضوابط و شرایط مندرج در قوانین هستند، همچنین در صورت وجود عیب یا عدم انطباق کالا با شرایط تعیین شده، مشتری حق دارد کالای سالم را مطالبه و فروشنده باید آن را تأمین کند.

علاوه بر این مطابق با ماده 3 این قانون، عرضه کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان مکلف هستند ضمانت نامه ای را که دربردارنده مدت و نوع ضمانت است همراه با صورت حساب فروش -که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه درج شده باشد- به مصرف کنندگان ارائه کنند.

دریافت وجه اضافی از مشتریان به بهانه گارانتی! با وجود اینکه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اوایل پاییز سال 1388 به تصویب رسیده است؛ اما تاکنون در عمل به بسیاری از مفاد آن بی توجهی شده است، همین ترک فعل دولت در اجرای قانون و عدم نظارت مجلس سبب شده که مصرف کنندگان کالا در کشور طی سال های گذشته با انبوهی از کالاهای بی کیفیت، تقلبی و قاچاق مواجه شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانفروشی به بهانه گارانتی/ اصالت گارانتی را چگونه تشخیص دهیم؟

گرانفروشی به بهانه گارانتی/ اصالت گارانتی را چگونه تشخیص دهیم؟