مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 دی 1401 ساعت 12:412022-12-24اقتصادي

قلع و قمع باغات قصردشت با چراغ سبز کارگروه توسعه زیربنایی استان


فردا یکشنبه 4 دی ماه کارگروه توسعه زیربنایی استان با دستور جلسه تغییر کاربری 5 پلاک از باغات قصر دشت تشکیل خواهد شد تا به طور قانونی بخشی دیگر از پهنه سبز رو به زوال شیراز را به کاربری تجاری و مسکونی تغییر دهند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، شهرت محله قصردشت به باغات مصفا و درختان کهنسالش است که روزی 3500هکتار وسعت داشت و اکنون با ساخت و سازهای غیر مجاز توسط افراد صاحب نفوذ از این پهنه سبز چیزی کمتر از هزار هکتار باغی مانده است.

طرح تفصیلی باغات قصر دشت در سال 1379 به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید و طی آن باغات قصردشت به 5 گروه تقسیم شدند که مهمترین آن باغهای گروه یک هستند.

این پهنه سبز شامل باغ های متراکم و انبوه و اراضی بین این باغات می باشد که طبق ضوابط طرح، ساخت و ساز در آن ها ممنوع بوده و باغ ها و زمین های این گروه در اولویت تملک عمومی قرار دارند و فعالیت های گردشگری نیز طبق ضواط طرح مجاز می باشد.

چیزی که متأسفانه در عمل رخ نداد و هر روز از وسعت این باغات کاسته شد.

در تغییر کاربری باغات قصر دشت تنها به ساخت و ساز غیر مجاز اکتفا نشده و در پاره ای موارد این اتفاق با تصمیمات ظاهرا قانونی دستگاه های اجرایی و کارگروه های مختلف تحت عنوان توسعه رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلع و قمع باغات قصردشت با چراغ سبز کارگروه توسعه زیربنایی استان

قلع و قمع باغات قصردشت با چراغ سبز کارگروه توسعه زیربنایی استان